Klantverhaal: Keurslager Vlogman
In Vorden runt Roy keurslagerij Vlogman die hij heeft overgenomen van zijn ouders. Inmiddels werkt hij met een team van zo’n 20 mensen: verkoopslagers, medewerkers achter de schermen, schoonmakers en zaterdagkrachten.
Branche
Winkel, retail en detailhandel
Aantal personeelsleden
20 - 30
Gevestigd in
Vorden
Gebruikt Werktijden.nl sinds
2013
Interview met
Roy
De situatie vóór Werktijden.nl
goed bij zijn vader, maar Roy wilde de overstap maken naar een geautomatiseerd systeem.
Het grootste probleem zonder systeem was overzicht. Wie werkt er wanneer? Hoeveel vrije dagen staan er nog open? Het kostte veel tijd om dat bij te houden.
De overstap naar Werktijden.nl
De keuze voor Werktijden.nl kwam mede door ervaringen van collega-ondernemers. “Meerdere keurslagers gebruiken Werktijden.nl. Als zij zeggen dat het goed werkt, dan weten wij genoeg.” Goede ervaringen uit de branche gaven uiteindelijk de doorslag.
“De reactietijd is echt top. Vaak krijg ik direct antwoord en kijken ze meteen mee. De ondersteuning is gewoon heel goed.”
Roy
Keurslager Vlogman
Gebruik in de praktijk
Roy maakt vooral gebruik van de terminal en de klokfunctie. In de slagersbranche wordt gewerkt met kwartier-eenheden. Daar ontstond vaak verwarring over, bijvoorbeeld wanneer iemand tien minuten eerder of later stopte.
“Nu is er geen discussie meer. Het systeem legt precies vast hoe laat iemand start en stopt. Ook toeslagen, bijvoorbeeld met kerst, worden automatisch meegenomen.”
Een groot voordeel is dat het systeem na één keer instellen betrouwbaar draait. “Je regelt het één keer goed in, en dan klopt het.”
Resultaten & voordelen
Het gebruik van Werktijden.nl levert vooral duidelijkheid en gemak op. Minder fouten, minder discussie en altijd een actueel overzicht van uren en verlof. Ook de samenwerking ervaart Roy positief:
“De reactietijd is echt top. Vaak krijg ik direct antwoord en kijken ze meteen mee. De ondersteuning is gewoon heel goed.”
Aanbeveling
Roy zou Werktijden.nl zonder twijfel aanraden aan andere ondernemers:
“Het systeem scheelt tijd, voorkomt gedoe en geeft overzicht. En de ondersteuning maakt het verschil. Je krijgt écht altijd snel hulp.”