Intertoys logo

Klantverhaal: Intertoys

De drie Intertoys-vestigingen in Venray, Uden en Mierlo worden geleid door Marcel. In totaal zijn ze met een team van zo’n 30 medewerkers. Met meerdere filialen en een groeiend personeelsbestand werd het plannen en bijhouden van uren steeds lastiger.

Marcel

Branche

Winkel, retail en detailhandel

Aantal personeelsleden

30

Gevestigd in

Venray, Uden en Mierlo

Gebruikt Werktijden.nl sinds

2013

Interview met

Marcel

De situatie vóór Werktijden.nl

“Als iemand vrij vroeg, noteerden we dat op de loonstrook. Daarnaast hielden we apart een
overzicht bij van plus- en minuren. Roosters werden uitgeprint of per mail verstuurd. Dat
kostte veel tijd en gaf vaak ongemak.”

De zoektocht naar een oplossing

“Ik kwam vooral complexe HR-programma’s tegen die niet bij ons pasten. We zijn een klein bedrijf en hadden juist iets nodig dat makkelijk en simpel werkt. Werktijden.nl was precies wat we zochten.”

De overstap naar Werktijden.nl

De doorslag gaf de eenvoud en het feit dat alles op één plek samenkomt: roosters, contractgegevens, aantekeningen en gespreksverslagen. Medewerkers kunnen zelf inloggen en hun rooster of saldo inzien. Dat maakte het verschil.

“Toen we gegroeid waren qua winkels, moesten we iets wat makkelijk en simpel is. Toen ik ging zoeken, kwam ik allemaal complexe HR-programma’s tegen, en Werktijden was precies wat we zochten.”

Marcel profielfoto

Marcel

Intertoys

Gebruik in de praktijk

Het systeem wordt vooral gebruikt voor roosters, verlof en het bijhouden van uren.

“Roosters maken gaat makkelijk en iedereen krijgt meteen bericht als er iets verandert. Dat geeft rust: ik hoef nooit meer te denken ‘ik moet het rooster nog opsturen’. Bij vaste uren en dagen voer je het één keer in en daarna kun je het los laten. Wijzigingen zijn eenvoudig door te voeren.”

Ook de medewerkers reageren positief:

“Ik heb nog nooit een klacht gehad. Het enige waar soms vragen over zijn, is het overzicht van verlofuren uit vorige jaren. Maar verder vindt iedereen het een heel makkelijk programma.”

Resultaten & voordelen

De grootste winst is tijdsbesparing en overzicht.

“Werktijden.nl scheelt me enorm veel werk, omdat ik niet steeds hetzelfde hoef in te voeren. Medewerkers hebben zelf toegang tot hun rooster en saldo’s. En als iemand nieuw start, komt het meteen professioneel en netjes over – in plaats van een kladblaadje of A4’tje.”

Aanbeveling

“Werktijden.nl maakt ons werk makkelijker, overzichtelijker en professioneler. Ik zou het zeker aanraden aan andere bedrijven die op zoek zijn naar een eenvoudig maar compleet systeem.”