Een efficiënt bedrijfsrooster maken

planning app horeca

Werkt het team in meerdere korte shifts, en lopen er een hoop mensen per dag over de werkvloer? Dan is een gestructureerd bedrijfsrooster een welkome aanwezigheid! De manier waarop een bedrijfsrooster uitgewerkt en vormgegeven wordt, verschilt echter per bedrijf en team. Zo werkt de ene teamleider met Excel, een ander bespreekt het in een groepsapp in WhatsApp, en weer een ander regelt het in zijn eigen Gmail of Outlook. Zoveel verschillende werkwijzen, en niet altijd even efficiënt en overzichtelijk. Zeker als deze teamleiders wél allemaal bij dezelfde organisatie werken. Want heeft HR zo wel voldoende overzicht in wat er gebeurt? En hoe zeker is het dat de juiste mensen de berichten en planning gezien hebben? En wat als er (spontane) wijzigingen optreden? Dan is de draad al gauw kwijt.

Met de planning app van Werktijden.nl is bedrijfsroosters maken een fluitje van een cent

Zelf liepen we jaren geleden tegen het probleem zoals we hierboven schetsen aan. Veel werknemers met verschillende contracten en diensten, een chaotische dag- en weekplanning en geen overzicht. Het kostte veel tijd, en die tijd konden we veel beter in andere zaken steken. Aangezien er nog geen app was die alle functies die we zochten bezat, besloten we het zelf te gaan ontwikkelen!

In de app van Werktijden.nl zijn bedrijfsroosters te maken, verlof te registreren en bij te houden en is er overzicht in welke uren er geregistreerd zijn. Het is mogelijk om diverse niveaus van rechten aan te vragen, zodat de mensen die wel mogen wijzigen het zelf kunnen doen.

 

Probeer 14 dagen gratis

Benieuwd naar de app?

Neem dan een kijkje in de gratis demo versie. Kijk rustig of het prettig werkt, en vraag vooral aan ons team naar alle mogelijkheden.

 

Probeer Gratis