Primera Logo

Klantverhaal: Primera Rieckers

Helen runt samen met haar man zeven Primera-winkels. Wat begon met één filiaal in Almere in 1994 – de eerste van Nederland - groeide uit tot meerdere vestigingen met in totaal 39 medewerkers. Daarmee behoort hun organisatie tot de grotere franchisers binnen de Primera-formule.

Helen

Bedrijf

Primera

Branche

Winkel, retail en detailhandel

Aantal medewerkers

35 - 40

Interview met

Helen

De situatie vóór Werktijden.nl

Toen er nog drie winkels waren, werden de roosters en urenregistratie bijgehouden in Excel.
Roosters werden letterlijk geknipt en geplakt, wat vaak leidde tot fouten in data en tijden.

Ook ziekte en vakantie zorgden regelmatig voor verwarring.

“Excel is gratis, maar de fouten kostten ons veel meer. Via een andere Primera-eigenaar hoorden we van Werktijden.nl. Toen was de keuze snel gemaakt.”

book
Werktijden animated logo (single)

De overstap naar Werktijden.nl

De doorslag gaf het positieve verhaal van collega-ondernemers.

“Ik heb niet eens verder gezocht. Geen tijd voor. Als een ander ondernemer tevreden is en het werkt, dan stap ik gewoon over. Daarbij voelde het contact meteen goed. David is heel prettig in de omgang, dat maakte de keuze nog makkelijker.”

"Werktijden.nl scheelt tijd, fouten en frustratie – en het contact is gewoon ontzettend fijn."

Helen profielfoto

Helen

Primera Rieckers

Gebruik in de praktijk

Primera gebruikt Werktijden.nl vooral voor roosters, verlofregistratie, openstaande diensten
en het bijhouden van min- en max-uren. Deze gegevens worden direct doorgegeven aan de
accountant voor de salarisadministratie.
“Medewerkers vinden het fijn dat ze het rooster op hun telefoon kunnen zien en verlof via de
app kunnen aanvragen. Het enige nadeel is dat ze soms wat laks zijn in het overnemen van
openstaande diensten.”
responsive
graph

Resultaten & voordelen

Het grootste voordeel is dat er veel minder fouten worden gemaakt.

“Eerst zat ik uren te knippen en plakken in Excel. Nu zet ik het rooster één keer in het systeem en blijft alles staan. Dat scheelt enorm veel werk.”

Ook een vriendin met een bakkerij stapte na hun advies over naar Werktijden.nl.

“De communicatie met Werktijden.nl is gewoon heel fijn. David belt regelmatig om te vragen hoe het gaat en als ik verbeterpunten heb, wordt er echt naar geluisterd.”

Aanbeveling

“Werktijden.nl scheelt tijd, fouten en frustratie. Maar wat ik nog belangrijker vind, is het persoonlijke contact. Je kunt lezen en schrijven met David. Hij luistert, denkt mee en pakt dingen op. Daarom zou ik Werktijden.nl zeker aanraden aan andere bedrijven.”

retina