Intertoys logo

Klantverhaal: Intertoys

De drie Intertoys-vestigingen in Venray, Uden en Mierlo worden geleid door Marcel. In totaal zijn ze met een team van zo’n 30 medewerkers. Met meerdere filialen en een groeiend personeelsbestand werd het plannen en bijhouden van uren steeds lastiger.

Marcel

Branche

Winkel, retail en detailhandel

Aantal medewerkers

20 - 40

Gevestigd in

Utrecht

Klant sinds

2016

Interview met

Meta van den Boomen

Over Intertoys

De drie Intertoys-vestigingen in Venray, Uden en Mierlo worden geleid door Marcel. In totaalzijn ze met een team van zo’n 30 medewerkers. Met meerdere filialen en een groeiendpersoneelsbestand werd het plannen en bijhouden van uren steeds lastiger.

De situatie vóór Werktijden.nl

Tot 2013 werd er gewerkt met zelfgemaakte Excel-sheets. Dat werkte zolang het team kleinbleef, maar met de groei kwamen er steeds meer uitdagingen.

“Als iemand vrij vroeg, noteerden we dat op de loonstrook. Daarnaast hielden we apart eenoverzicht bij van plus- en minuren. Roosters werden uitgeprint of per mail verstuurd. Datkostte veel tijd en gaf vaak ongemak.”

De zoektocht naar een oplossing

“Ik kwam vooral complexe HR-programma’s tegen die niet bij ons pasten. We zijn een kleinbedrijf en hadden juist iets nodig dat makkelijk en simpel werkt. Werktijden.nl was precieswat we zochten.”

De overstap naar Werktijden.nl

De doorslag gaf de eenvoud en het feit dat alles op één plek samenkomt: roosters,contractgegevens, aantekeningen en gespreksverslagen. Medewerkers kunnen zelf inloggenen hun rooster of saldo inzien. Dat maakte het verschil.

“Ik zou Werktijden.nl zeker aanraden aan andere werkgevers omdat je veel meer overzicht hebt in je roosters.”

50d72967-1277-4b85-9085-8c435e174d1f

Erik Jansen

Stropdassen Fabriek

Gebruik in de praktijk

Het systeem wordt vooral gebruikt voor roosters, verlof en het bijhouden van uren.

“Roosters maken gaat makkelijk en iedereen krijgt meteen bericht als er iets verandert. Datgeeft rust: ik hoef nooit meer te denken ‘ik moet het rooster nog opsturen’. Bij vaste uren endagen voer je het één keer in en daarna kun je het loslaten. Wijzigingen zijn eenvoudig doorte voeren.”

Ook de medewerkers reageren positief:

“Ik heb nog nooit een klacht gehad. Het enige waar soms vragen over zijn, is het overzichtvan verlofuren uit vorige jaren. Maar verder vindt iedereen het een heel makkelijkprogramma.”

Resultaten & voordelen

De grootste winst is tijdsbesparing en overzicht.

“Werktijden.nl scheelt me enorm veel werk, omdat ik niet steeds hetzelfde hoef in te voeren.Medewerkers hebben zelf toegang tot hun rooster en saldo’s. En als iemand nieuw start,komt het meteen professioneel en netjes over – in plaats van een kladblaadje of A4’tje.”

Aanbeveling

“Werktijden.nl maakt ons werk makkelijker, overzichtelijker en professioneler. Ik zou hetzeker aanraden aan andere bedrijven die op zoek zijn naar een eenvoudig maar compleetsysteem.”